Fietsen ten Noordoosten van Hoogeveen

Afstand: 33.1 km
Aantal sterren:
Datum gereden: 15-06-2021

Er zouden weer een paar warme dagen aankomen, met temperaturen rond de 30 graden, dus ik besloot om op dinsdag 15 juni nog een rondje te doen. Het was tenslotte nu nog gewoon mooi weer, zonder extreme temperaturen. Even naar de windrichting gekeken en een nieuwe route op Komoot gemaakt. 31,6 Kilometer zou het worden. Een rondje ten Noordoosten van Hoogeveen.

De route ten Noordoosten van Hoogeveen

Op de brug over het Kanaal Oostzijde, ten Noordoosten van Hoogeveen

Eerst Hoogeveen uit. Via de Achteromsedijk en het Schoolpad richting Tiendeveen over het fietspad langs de N374 (de Hoogeveenseweg). Op enig moment steek je de weg over en rijdt dan een klein stukje over een gravel pad. Echt even rustig aan doen hier, want er zitten veel kuilen. En als je hier valt heb je wel een probleem door alle steentjes. Het pad gaat over in klinkers en later in asfalt. Vervolgens rijd je een wildrooster over en rijd je gewoon tussen de koeien door. Een prachtig stukje Drenthe, ten Noordoosten van Hoogeveen. Een stukje verderop steek je de N374 weer over, maar net voordat je Nieuw-Balinge ingaat ga je linksaf en rijd je dwars door het Mantingerzand. Alweer zo’n mooi stuk natuur! Vervolgens buigt de weg weer linksaf en steek je de N374 weer over en fiets je richting Drijber. Onderweg ga je nog een brug over het Kanaal Oostzijde over waar je even moet stoppen om één of een paar foto’s te maken.

ooeievaarsnest

Al snel ben je bij Drijver en het duurt niet lang of daar doemt de VAM Berg op. In 2021 is de VAM Berg weer het decor van het NK Wielrennen. Ik ga er vandaag niet overheen, maar ik rijd er langs. Eerder heb ik wel de VAM Berg genomen. Via de Boerenveense Plassen over de Wijsterseweg het Spoor over, om daar nog even een foto te maken van het Ooiveaarsnest.

Nog even de Middenveldweg op (lekker klimmetje) om vervolgens om te keren en de juiste weg te nemen, want ik had niet goed opgelet. Ik moest gewoon rechtdoor Hoogeveen in. En zo reed ik naar huis en stond er uiteindelijk 33,17 kilometer op de teller. Het was weer een lekker rondje!

Strava

Hieronder de gegevens van de rit uit Strava. Je kunt voor meer informatie ook op Strava zelf kijken.

Elapsed Time Moving Time Distance Average Speed Max Speed Elevation Gain Calories Burned
01:30:08
meters
1.231
kcal

Kijk voor meer fietsroutes rond Hoogeveen op deze pagina. De routes die daar staan heb ik op een racefiets gereden, maar ze zijn geschikt voor elke fiets.

(Visited 205 times, 1 visits today)